Am intrat în post şi se cade să ne rugăm unii pentru alţii…
Dar durerea unor constatări amare ne determină să aducem la cunoştinţă cititorilor că invinuirile unor site-uri ortodoxe cu privire la implicarea cântării Oastei Domnului în conferinţa preotului Constantin Necula – susţinută în cadrul grupării penticostale din Beiuş în data de 4 martie – sunt nefondate.
Încă o pată pe faţa Oastei este produsă de această diversiune! Câtă tulburare, chiar la începutul urcuşului spre Înviere…
Anunţul alăturat, face cunoscut faptul că în cadrul conferinţei se vor cânta din Cântările Oastei, dar nici un ostaş nu a fost în sală, preotul Necula fiind însoţit de studenţi ai Facultăţii de Teologie din Sibiu, nicidecum de ostaşi.
Am văzut printre participanti şi alţi preoţi, dar nici un ostaş. Oastea Domnului nu are nimic în comun cu încercările ecumeniste spre care o târăsc câţiva preoţi infiltraţi în fruntea ei de către unii ierarhi ecumenişti. Fronturile de fraţi nu recunosc aceste acţiuni.
Noi ne dezicem total de ele şi negăm preotului Necula şi mentorilor lui orice drept de a mai implica Lucarea Oastei în acţiunile lor particulare. Şi de a se mai implica ei în vreuna dintre acţiunile noastre. Prea mult noroi au aruncat pe obrazul Oastei… E o batjocură la adresa anilor de jertfă prin care au trecut înaintaşii acestei Lucrări, tocmai pentru a o păstra curată, jertfe de care ei fac uz în toate predicile lor.
Mai mult chiar considerăm că preotul Necula, care a conferenţiat cu binecuvântarea a doi ierarhi, a reprezentat Biserica Ortodoxă, nicidecum Oastea Domnului. Cântările invocate în anunţ au fost doar o diversiune, pentru a atrage cât mai mulţi participanţi. Ele au fost interpretate denaturat, în stil sectar, de către „departamentul muzical“ al penticostalilor respectivi. Nu de către ostaşi.
Regretabil este faptul că un site destul de respectabil (http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2012/03/02/preotul-constantin-necula-conferentiaza-la-sectarii-penticostali-din-beius-in-duminica-ortodoxiei-sub-semnul-depasirii-barierelor-confesionale/) se pronunţă atât de uşor despre situaţii la care nu are toate datele.
Iată că noi nu învinuim Biserica pentru faptul că preotul Necula şi-a început prelegerea cu binecuvântarea a doi ierarhi şi cu rostirea Simbolului Credinţei în Numele Sfintei Treimi. Pentru că şi noi suntem trup al acestei Biserici. Şi ne doare la fel de mult că preotul mai sus numit întinează deopotrivă şi Ortodoxia, tocmai de ziua ei, şi Oastea, terfelind totul într-un talmeş-balmeş de maidan, după stilul lui specific.
Cum poate cineva să ne acuze de implicare într-o acţiune, doar numai pentru faptul că în reclama acesteia se pomeneşte numele Oastei, fără acordul ei?
E drept că fraţii de la Război întru cuvânt nu au de unde şti dacă preotul Necula a avut sau nu acordul Oastei în demersul său. Totuşi, în materialul postat se fac referiri total nepotrivite la adresa Oastei Domnului. Şi astfel se descalifică şi pierde mulţi cititori ostaşi, care i-au urmărit ani de zile cu drag şi cu respect.
Preotul Necula nu este şi nu a fost niciodată ostaş. Participă, trimis de ierarhii săi, de două ori pe an la slujirea Sfintei Liturghii cu ocazia comemorării Părintelui Iosif Trifa la mormântul său din Dumbrava Sibiului… unde şi predică, mai mult sau mai puţin gustat de fraţi… În rest, nu l-a văzut nimeni pe la vreuna dintre adunările Oastei.
Aşa cum bine zice prof. Cristian Marc, „Această dezinformare a fost creată doar pentru a atrage «participanţi» dintre ortodocşi.“ (http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/03/misiunea-ciresarii-si-diversiunea.html). Îi mulţumim pentru comentariul său foarte pertinent.
Ca dovadă că noi nu agreăm acţiunile diversioniste făcute de neaveniţi în numele Oastei, postăm şi alte adrese unde am semnalat deja de mai multe ori neacordul nostru faţă de acest gen de acţiuni:
– Dureroase înştiinţări: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=7041
– În apărarea Oastei Domnului: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=7002
– I s-au furat Rusaliile Oastei: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=554
– Rusalii triste: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=549
– Institutul misionar «Preot Iosif Trifa» şi anti-lucrarea lui: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=4101
– Asociaţia Ortodoxă pentru o Lume Nouă: http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=3130
Voi spuneti: ”Mai mult chiar considerăm că preotul Necula, care a conferenţiat cu binecuvântarea a doi ierarhi, a reprezentat Biserica Ortodoxă, nicidecum Oastea Domnului.” Oastea Domnului e parte separata de Biserica Ortodoxa??!! Asa se intelege de aici. Am observat si in cuvantarile pr Vasile Mihoc ca se foloseste foarte rar de cuvantul ”ortodox” si ”ortodoxie”. Cat de mult va identificati voi cu ortodoxia?
Mai jos spuneti: ”Iată că noi nu învinuim Biserica pentru faptul că preotul Necula şi-a început prelegerea cu binecuvântarea a doi ierarhi şi cu rostirea Simbolului Credinţei în Numele Sfintei Treimi. Pentru că şi noi suntem trup al acestei Biserici. Şi ne doare la fel de mult că preotul mai sus numit întinează deopotrivă şi Ortodoxia, tocmai de ziua ei, şi Oastea, terfelind totul într-un talmeş-balmeş de maidan, după stilul lui specific.”
Nu afirmati cu destula claritate apartenta la Ortodoxie. Folositi termenul Biserica, iar cand faceti referire la Ortodoxie adaugati imediat si Oastea Domnului ca si cum ar fi entitati separate. Din cate stiu eu nu sunt entitati separate, dar nu stiu cat de mult va identificati cu Ortodoxia. Afirmati mai cu tarie dreapta credinta pentru a inlatura din constiinta unora (ortodocsi) banuiala ca ati fi atinsi de influenta neoprotestanta; chiar daca in articolul de fata va deziceti de penticostali.
Oastea Domnului nu are nimic diferit de Biserica Ortodoxă. Insuşi cel care a fondat-o, Părintele Iosif Trifa afirmă: „Oastea Domnului nu are nici o pretenţie dogmatică sau canonică. Nu avem nimic de adăugat canoanelor. Oastea nici nu a vrut şi nici nu vrea să facă reguli peste sau contra Bisericii. Dar Oastea Domnului vrea să trăiască cu toată fiinţa regulile existente ale Bisericii“.
Dar Oastea Domnului nu conduce Biserica, ci este o fiică a acesteia. Membrii ei sunt simpli credincioşi, nu ierarhi. Nu poate fi acuzată Oastea pentru ce se face cu binecuvântarea ierarhilor Bisericii. De aceea pare neloial să acuzi nişte credincioşi pentru hotărârile unor ierarhi. Asta vrea să sublinieze păruta diferenţă care se face aici. Arată numai că acuze se pot aduce în aceeasi măsură şi Bisericii, nu neapărat numai Oastei, pentru că unii, care nu prea simpatizează Oastea, repede pun pe spatele acesteia numai ocări. Dar noi, şi ca ostaşi, dar şi ca ortodocşi – deopotrivă – ne dezicem (am zice cu un dublu drept, parcă) de acţiunile neortodoxe ale preotului Necula, deşi acesta are o dublă binecuvântare ierarhică.